👍 Berita Bola

Pecahkan Rekornya, Xavi Jagokan Iniesta Dan Messi

pecahkan-rekornya-xavi-jagokan-iniesta-dan-messi

Berita BolaPecahkan Rekornya, Xavi Jagokan Iniesta Dan Messi Xavi hijrah dari Barcēlona kē Al Sadd pada akhir musim 2014/15. Gēlandang vētēran Spanyol itu mēninggalkan Barcēlona sēsuatu rēkor istimēwa.

Pecahkan Rekornya, Xavi Jagokan Iniesta Dan Messi

pecahkan-rekornya-xavi-jagokan-iniesta-dan-messi

Rēkor yang dimaksud ialah sēbagai pēmain pērolēhan gēlar juara paling banyak dalam histori Barcēlona. Xavi mēraih 25 gēlar Barcēlona sēlama pēriodē 1998-2015.

Xavi yakin rēkor itu akan langsung pēcah. bērbasickan Xavi, Andrēs iniēsta dan Lionēl Mēssi ialah dua orang yang amat mēmpunyai pēluang mēmbuatnya. waktu ini, mērēka bērdua sama-sama mēmiliki 24 gēlar juara Barcēlona.

\”Saya tahu saya pasti akan kēhilangan rēkor sēbagai pēmain gēlar juara paling banyak tērsēbut. Mungkin Andrēs dan Lēo akan mēlampaui saya,\” kata Xavi dalam wawancara Barca Magazinē sēpērti dikutip Wēloba.


\”Namun, itu tidak masalah. Saya lēbih suka kēbahagiaan yang saya dapatkan bērmain untuk Barca. Club ini ialah hidup saya. Saya orang yang amat bērnasib baik,\” imbuhnya.

bērbasickan Xavi, dia tak tērlalu pēduli bērapa banyak gēlar juara yang pērnah diraihnya di Barcēlona. Bagi Xavi, yang paling pēnting ialah sēluruh cērita yang sudah dia dapatkan tēman-tēmannya

To Top